Regulamin
-
Akty prawne regulujące pracę Poczty Polskiej (PP) (http://www.poczta-polska.pl/akty-prawne/)
Usługa – świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na podstawie niniejszego regulaminu Usługa umożliwiająca Użytkownikowi złożenie zamówienia i doręczenie przesyłki przez PP w ramach jego działalności oraz na podstawie przepisów regulujących pracę PP, który jest akceptowany przez Użytkownika przed jej zamówieniem.
§1. Użyte terminy i definicje
Sklep internetowy (Sklep) dostępny pod adresem internetowym www.janlubera.pl, za pośrednictwem którego dostępna jest dla Użytkowników usługa sprzedaży produktów,
Właścicielem jest Usługodawca.
Usługa dostawy wykonywana jest poprzez Pocztę Polską.
Usługodawca – Jan Lubera prowadzący firmę PPHU PIMAT z siedzibą w Rzeszowie ul.J.K.Chodkiewicza 7
Użytkownik – osoba fizyczna lub prawna, która złoży zamówienie zakupu, korzystając ze sklepu internetowego
Konto Użytkownika - Usługa świadczona przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika - oznaczony indywidualnym adresem poczty elektronicznej (adres e-mail) i fakultatywnie hasłem podanym przez Użytkownika zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy umożliwiający korzystanie z Usług zakupu towarów na warunkach określonych w regulaminie. Konto umożliwia Użytkownikowi w szczególności korzystanie z funkcjonalności sklepu, w tym zamawianie towarów, gromadzenie danych podanych przez Użytkownika w celu zrealizowania usługi.
Formularz Zamówień – oprogramowanie służąca do składania zamówień na usługę zakupu, które wylicza wartość usługi na podstawie wpisanych przez Użytkownika danych.
Nalepka adresowa – dokument Poczty Polskiej umieszczony na przesyłce, zawierający dane adresowe oraz inne informacje wymagane przy realizacji usługi; dla przesyłek towarowych jest listem przewozowym.
§2 Rejestracja
-
Niniejszy Regulamin określa zasady utworzenia i warunki korzystania z Konta w celu realizacji zamówienia.
-
Rejestracji mogą dokonać osoby fizyczne, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych oraz osoby reprezentujące osoby prawne które mogą pod własnym imieniem nabywać prawa i zaciągać zobowiązania.
-
Rejestracja Konta Użytkownika polega na zaznaczeniu produktów, które zamawia Użytkownik a następnie poprawnym wypełnieniu formularza rejestracyjnego, dostępnego w Sklepie. Użytkownik ma obowiązek podania prawdziwych danych.
-
Użytkownik, który wypełnił dane w formularzu rejestracyjnym udostępnianym przez Usługodawcę, otrzymuje na wpisany przez niego adres e-mail wiadomość zawierającą login i hasło do swojego konta. Hasło jest generowane przez system i znane jedynie przez Użytkownika. Usługodawca nie ma dostępu do hasła Użytkownika. W tym momencie konto zostaje aktywowane, a pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą dochodzi do zawarcia umowy, której przedmiotem jest korzystanie z Konta Użytkownika oraz powstaje możliwość dokonywania zakupów. W przypadku kolejnej rejestracji z wykorzystaniem konta Użytkownika w serwisie www.janlubera.pl Użytkownik wybiera tę opcję i loguje się z wykorzystaniem swoich danych w tym serwisie.
-
Dokonując rejestracji swojego Konta, Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z Polityką Ochrony Prywatności wyrażoną w dalszej części Regulaminu oraz zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o Ochronie Danych Osobowych i ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną, z późniejszym zmianami.
-
Poprzez rejestrację Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu poprawnego przeprowadzenia Usługi sprzedaży i przekazanie ich PP będącej wykonawcą usługi przewozu przesyłki.
-
Rejestrując się, Użytkownik może zaakceptować możliwość otrzymywania materiałów reklamowych, informacyjnych, promocyjnych, marketingowych. na pocztę e-mail. W tej chwili możliwość taka jest wyłączona.
§3 Konto
-
Konto Użytkownika umożliwia Użytkownikowi wybór towarów oferowanych w ramach sklepu.
-
Użytkownik może posiadać jedno Konto. Przy Koncie firmowym krajowym obowiązkowe jest podanie NIP i nazwy firmy.
-
Zabrania się przekazywania loginu i hasła osobom trzecim. Właścicielem Konta w serwisie jest osoba, która je zakłada, podając przy rejestracji swój adres e-mail.
-
W przypadku stwierdzenia łamania przez Użytkownika zasad niniejszego Regulaminu, zostanie on poinformowany o możliwości zablokowania mu dostępu do formularza zamawiania towaru (na stałe lub tymczasowo). Użytkownikowi przysługuje prawo do odwołania się od tej decyzji.
-
Użytkownik może zażądać usunięcia swojego Konta. W tym celu powinien złożyć pisemnie bądź mailowo oświadczenie skierowane do Usługodawcy. Konto może zostać wyrejestrowane tylko w przypadku, gdy wszystkie zamówienia oraz reklamacje Użytkownika posiadają status "zakończone", czyli wszystkie zamówione przez niego usługi zostały zrealizowane, oraz jeśli saldo na jego profilu wynosi 0,00 zł.
-
Każde nowe, nieaktywne Konto podlega wstępnej weryfikacji przez Usługodawcę. Usługodawca może odrzucić dane zgłoszonego do rejestracji Konta, jeśli nie spełni ono warunków wymienionych w Regulaminie, o czym Użytkownik zostanie poinformowany wraz z wyjaśnieniem powodu odrzucenia Konta. Wówczas Użytkownik ma prawo do odwołania się od tej decyzji w czasie dwóch tygodni.
§4 Procedura oraz zasady składania zamówień
-
Proces realizacji zamówienia odbywa się w ten sposób, że Użytkownik wypełnia wszystkie pola formularza zamówień potrzebne do wyceny przesyłki, a następnie zapisuje zlecenie do wysłania. Następnie zatwierdza.
-
Po dokonaniu zamówienia Użytkownik otrzymuje na podany adres mailowy potwierdzenie złożenia zamówienia a Usługodawca podejmuje kontakt telefoniczny w celu ustalenia sposobu dostawy i odbioru zamówienia.
-
Zlecenie Usługi oznacza, że Użytkownik zapoznał się i zaakceptował Regulamin PP i będzie postępował zgodnie z jego postanowieniami w celu umożliwienia wykonania Usługi. Przede Użytkownik odpowiada za przekazanie mu prawidłowych danych oraz za wszystkie czynności podejmowane zgodnie z Regulaminem PP. Przyjęcie przesyłki do przemieszczenia i doręczenia nie stanowi potwierdzenia ze strony Poczty Polskiej, że jej zabezpieczenie, zawartość, opakowanie, oznaczenie lub inne parametry są zgodne z umową lub regulaminem.
§5 Reklamacje
-
Reklamacje dotyczące niepoprawnego funkcjonowania Sklepu Użytkownik powinien zgłaszać w formie pisemnej, przesłanej na adres mailowy: lubera@wp.pl lub pisemnej na adres :PPHU PIMAT Jan Lubera, 35-051 Rzeszów, ul.Chodkiewicza 7.
-
Tak przesłana reklamacja powinna zawierać oprócz opisu samej reklamacji dane pozwalające zidentyfikować Użytkownika w systemie Usługodawcy tzn. adres e-mail przypisany do Konta oraz dane transakcji, której tyczy się reklamacja: daty zlożenia.
-
Usługodawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od daty otrzymania prawidłowo złożonej reklamacji. Swoją decyzję Usługodawca prześle drogą elektroniczną Użytkownikowi na przypisany do jego konta adres e-mail. Użytkownik może zostać poproszony o uzupełnienie informacji dotyczącej Reklamacji, jeśli będzie to koniecznie w procesie jej rozstrzygnięcia.
-
Wszelkie reklamacje dotyczące przewozu przesyłek kurierskich przyjmuje i rozpatruje PP. Złożenie reklamacji poprzez Serwis Internetowy stanowi jedynie powiadomienie Usługodawcy o zakwestionowaniu usługi PP.
-
Usługodawca nie bierze odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usługi przez PP.
-
Z chwilą wydania przez Pocztę Polską decyzji w przedmiocie reklamacji na Użytkownika przenoszone będą automatycznie wszystkie prawa przysługujące Usługodawcy w stosunku do Poczty Polskiej, a Użytkownik uprawniony będzie do ich dochodzenia od Poczty Polskiej we własnym zakresie.
-
Złożenie reklamacji nie zwalnia Użytkownika z obowiązku niezwłocznego uregulowania zobowiązań na saldzie wobec Usługodawcy.
-
Jeżeli będzie to konieczne do dochodzenia roszczeń przez Użytkownika wobec PP, Usługodawca dokona na żądanie Użytkownika nieodpłatnej, bezwarunkowej i pisemnej cesji uprawnień nadawcy wobec PP. Nieuzasadniona odmowa cesji skutkuje odpowiedzialnością Usługodawcy wobec Użytkownika za szkodę w przesyłce.
§ 6 Zasady i odpowiedzialność Usługodawcy i Użytkownika
-
Usługodawca dołoży należytej staranności do zapewnienia poprawności działania serwisu, jak również do należytej ochrony danych zawartych w bazach Usługodawcy.
-
Usługodawca odpowiada przed Użytkownikiem za zrealizowanie Usługi tzn. za przygotowanie zamówienia do wysyłki i przekazanie zlecenia odbioru oraz za prawidłowe funkcjonowanie Serwisu Internetowego i innych Usług Elektronicznych.
§ 7 Zmiany Regulaminu
O zmianie Regulaminu Usługodawca poinformuje Użytkowników poprzez zamieszczenie informacji na stronie Sklepu. Zmiany wchodzą w życie we wskazanym terminie, nie krótszym jednak niż 7 dni od udostępnienia ich na stronie Sklepu i zawiadomieniu Użytkownika. Usługa zlecona przed wejściem w życie zmian zostanie wykonana na dotychczasowych zasadach. Użytkownik ma możliwość odstąpienia od akceptacji zmian, co spowoduje wygaśnięcie umowy zawartej między Użytkownikiem a Usługodawcą, a Konto Użytkownika zamknięte, jeśli spełnia warunki zawarte w §3. Zmiany Regulaminu mogą dotyczyć modyfikacji cennika, warunków świadczenia usług lub funkcjonalności Sklepu, zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw; zmiany zakresu, odpłatności lub formy świadczonych Usług Elektronicznych, zmiany adresu Usługodawcy- w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizacje postanowień niniejszego Regulaminu.
§ 8 Płatności
-
Usługi świadczone przez Usługodawcę są odpłatne, a ich kosztami obciążany jest Użytkownik. Wysokość opłat związana jest z cennikiem usług PP oraz dołączeniem do usługi płatnych materiałów opakowaniowych.. Wszystkie te koszty obciążają Użytkownika dokładnie w kwocie jaką obciążony zostanie Usługodawca.
Koszty realizacji usługi skladają się z kosztów zamawianych towarów i kosztów zamówionej usługi PP. -
Płatności Użytkownicy dokonują przelewem na konto wskazane w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia lub przy odbiorze, zgodnie z uzgodnionym sposobem postępowania.
-
Usługodawca wystawia fakturę VAT po zaznaczeniu tej opcji w formularzu zamówienia.. Faktura wystawiana jest na aktualne dane, które Użytkownik ma podane w swoim Koncie Użytkownika. Faktura jest dołączana do przesyłki. W każdym innym przypadku wystawiany jest paragon. Faktura może zostać wysłana także w formie elektronicznej na adres mailowy Użytkownika.
§ 9 Postanowienia końcowe
-
Prywatność oraz poufność danych osobowych oraz obowiązki Użytkownika z tym związane określa Załącznik nr 1 Polityka prywatności.
-
Jeżeli którekolwiek postanowienie Regulaminu zostanie uznane prawomocnym orzeczeniem Sądu za nieważne, pozostałe postanowienia pozostają w mocy.
-
Prawem właściwym dla całości umowy pomiędzy Użytkownikiem, a Usługodawcą jest prawo polskie, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego o zleceniu, chyba, że obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej.
-
Osoby i Firmy będące dłużnikami Usługodawcy nie mogą zamawiać Usług zawartych w ofercie Sklepu.
§ 10 Załączniki
Załącznik nr 1
Polityka prywatności
Z dniem 25 maja 2018r zmianie ulega regulamin sklepu.
Zmieniono:
§2.
7.Dokonując rejestracji Konta Użytkownika, Użytkownik akceptuje przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z Polityką Ochrony Prywatności stanowiącą integralny załącznik do niniejszego Regulaminu oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016), ustawą z dnia 10 maja 2018 r. O ochronie danych osobowych (DZ.U. z 2018 r. I ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. O Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2017 r.,poz. 1219) w celu opisanym w punkcie 8 poniżej. Podanie danych osobowych na formularzu rejestracyjnym jest dobrowolne, niemniej stanowi warunek konieczny zrealizowania usługi świadczonej Użytkownikowi na podstawie umowy.
8. Poprzez rejestrację Użytkownik akceptuje przetwarzanie danych osobowych w celu poprawnego przeprowadzenia Usługi, a w szczególności przekazanie ich PP, będącej wykonawcą usługi przewozu przesyłki.
9. Rejestrując się, Użytkownik może zaakceptować możliwość otrzymywania materiałów reklamowych, informacyjnych, promocyjnych, marketingowych oraz życzeń urodzinowych na pocztę e-mail.
Dodane zostaną punkty 10 i 11.
10. Użytkownik jako administrator danych osób figurujących w książce adresowej utworzonej przez niego w ramach konta użytkownika jest zobowiązany do zapewnienia poprawności merytorycznej wprowadzanych do książki danych i odpowiada za wszystkie skutki wynikające z zarządzania własną książką adresową niezgodnie z przepisami prawa. Usługodawca zapewnia, że dane umieszczone przez Użytkownika w książce adresowej będą chronione z zastosowaniem odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych.
11. Szczegółowy opis celu i zakresu przetwarzania danych osobowych Użytkownika oraz pozostałe informacje, których podanie jest obowiązkiem Usługodawcy, w tym informacje o przysługujących Użytkownikowi uprawnieniach w związku z przetwarzaniem jego danych osobowych znajdują się w polityce prywatności.
Załącznik nr 2
Informacje o Administratorze.
Właścicielem Sklepu internetowego i Administratorem danych osobowych zbieranych za jego pośrednictwem jest PPHU PIMAT Jan Lubera z siedzibą w Rzeszowie (adres siedziby i adres do korespondencji: ul. Chodkiewicza 7, 35-051 Rzeszów); NIP: 8131011830; zwany dalej Usługodawca;
2. Usługodawca prowadzi stronę: www.janlubera.pl i jest odpowiedzialny za prawidłowe świadczenie Usług Elektronicznych, w tym za prawidłowe działanie Formularza Zleceń. Obok Usługodawcy występuje również Przewoźnik (Poczta Polska) oraz Partnerzy – są to samodzielne podmioty trzecie w stosunku do Usługodawcy, z którymi Użytkownik za pomocą sklepu może realizować Dostawę. Przetwarzanie danych osobowych przez Partnera lub Przewoźnika odbywa się zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych ustanowionymi przez te podmioty.
Obowiązki informacyjne Administratora
1. Zapisy w niniejszej Polityce Prywatności wyczerpują obowiązki informacyjne Administratora wynikające z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 26 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz. UE L 2016, Nr 119, dalej: RODO).
2. Administrator deklaruje, że dołożył wszelkiej staranności, aby obowiązki te wypełnić przy zachowaniu kryteriów przejrzystego informowania i przejrzystej komunikacji, o których mowa w art. 12 RODO.
3. W przypadku jakichkolwiek niejasności, każda osoba, której dane dotyczą może zwrócić się o dodatkowe informacje na adres mailowy podany do kontaktów w sprawach przetwarzania danych osobowych.
Dane kontaktowe w sprawach przetwarzania danych osobowych.
1. Administrator jest jednocześnie Inspektorem Ochrony Danych, którego adres mailowy: lubera@wp.pl stanowi adres kontaktowy do zgłaszania wszelkich spraw związanych z przetwarzaniem danych osobowych Użytkowników Sklepu.
2. Użytkownik Sklepu może zgłosić chęć realizacji swoich uprawnień związanych z przetwarzaniem swoich danych osobowych także na inne adresy do korespondencji opublikowane się na stronach internetowych serwisu, w tym do korespondencji listownej, jak również drogą telefoniczną, niemniej administrator, mając na względzie odpowiednio szybkie podjęcie odpowiednich do charakteru sprawy czynności merytorycznych, rekomenduje korzystanie z adresu e-mail podanego w pkt. 1 powyżej.
Postanowienia ogólne
1. Usługodawca dokłada szczególnej staranności w celu ochrony praw i wolności osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że dane te są:
a) przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty,
b) zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami ,
c) adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane,
d) prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane,
e) przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy niż jest to niezbędne do realizacji celów, w których są przetwarzane,
f) przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.
2. W ramach środków wymienionych w pkt. 1 lit. f) powyżej, Administrator wdrożył m.in. następujące zabezpieczenia: zapory (firewalle), szyfrowanie danych, kontrole dostępu fizycznego do centrów danych i kontrole autoryzacji dostępu do informacji, przy czym skuteczność stosowanych zabezpieczeń danych Użytkownika wymaga stosowania się przez niego do określonych Regulaminie Sklepu, w szczególności nieudostępnianie swoich haseł osobom trzecim. Po stronie Użytkownika serwisu pozostaje również dbałość o poprawność danych podanych przez niego w trakcie rejestracji konta w serwisie i ich aktualizacja.
3. Dane osobowe Usługobiorcy są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych; dalej: RODO) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016), ustawą z dnia 10 maja 2018 2018 r. o ochronie danych osobowych i ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 1219).
Cel, podstawa i zakres przetwarzanie danych osobowych.
1. Każdorazowo cel, podstawa i zakres oraz odbiorcy danych przetwarzanych przez Usługodawcę wynikają z działań podejmowanych przez Użytkownika.
2. Możliwe cele zbierania danych osobowych Użytkowników przez Usługodawcę:
1. Zawarcie i realizacja umowy o korzystanie z Usługi Elektronicznej, w tym obsługa płatności, komunikacja z użytkownikiem serwisu w związku z realizowaną usługą; podstawa przetwarzania: art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy);
Zakres przetwarzanych danych osobowych (tylko dane zwykłe):
a) Dane osobowe posiadacza konta i dane związane z korzystaniem przez użytkownika z usług serwisu za pośrednictwem tego konta: imię, nazwisko, adres, adres e-mail, numer telefonu, nr konta bankowego, nr NIP, dane adresowe odbiorcy przesyłki, dane opisujące status przesyłki wysyłanej za pośrednictwem serwisu, dane dot. płatności związanej z realizacją usługi, adresy do komunikacji za pośrednictwem mediów społecznościowych (np. Facebook);
b) Dane osobowe zawarte w książce adresowej Użytkownika serwisu (wprowadzane i administrowane przez Użytkownika): imię i nazwisko, adres, adres e-mail, numer telefonu.
2.Weryfikacja tożsamości i wiarygodności użytkownika Sklepu– jest zespołem czynności przed zawarciem lub wykonaniem umowy, a także w trakcie postępowania reklamacyjnego mającym na celu zapobieganie wykorzystania serwisu w celach przestępczych, w szczególności działaniem na szkodę administratora serwisu i osób trzecich; podstawa przetwarzania: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (przetwarzanie jest niezbędne dla celów wynikających z prawnie usprawiedliwionych interesów realizowanych przez administratora danych lub przez stronę trzecią);
Zakres przetwarzanych danych osobowych: dane dokumentu tożsamości, w tym kopia tego dokumentu, dane osobowe zbierane w procesie zakładania i aktualizacji konta Użytkownika.
3.Postępowanie reklamacyjne związane z wykonaną lub wykonywaną Usługą Elektroniczną, w tym pośredniczenie w przekazywaniu roszczeń reklamacyjnych do Partnera; podstawa przetwarzania: art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
Zakres przetwarzanych danych osobowych: imię i nazwisko osoby zgłaszającej reklamację, dane kontaktowe (adres korespondencyjny, adres e-mail, numer telefonu), powód i dane przedmiotu reklamacji.
4. Dochodzenie roszczeń należnych PPHU PIMAT (windykacja należności); podstawa przetwarzania: art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (przetwarzanie jest niezbędne dla celów wynikających z prawnie usprawiedliwionych interesów realizowanych przez administratora danych);
Zakres przetwarzanych danych osobowych: imię i nazwisko, PESEL, adres korespondencyjny, dane dot. źródła powstania roszczeń (np. informacja o niezapłaconej fakturze) oraz opis charakteru i wysokości roszczenia, wykaz czynności związanych z dochodzeniem roszczenia.
Oraz
5. Marketing bezpośredni własnych produktów lub usług Usługodawcy, w tym newsletter - podstawa przetwarzania: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (przetwarzanie jest niezbędne dla celów wynikających z prawnie usprawiedliwionych interesów realizowanych przez administratora danych lub przez stronę trzecią).
Zakres przetwarzanych danych osobowych: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu.
W przypadku newslettera oraz innych form reklamy świadczonych drogą elektroniczną – wymagana jest zgoda Użytkownika wynikająca z odpowiednich przepisów.
6. Zapewnienie bezpieczeństwa serwisu i ochrony danych jego użytkowników – podstawa przetwarzania: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (przetwarzanie jest niezbędne dla celów wynikających z prawnie usprawiedliwionych interesów realizowanych przez administratora danych lub przez stronę trzecią).
Zakres przetwarzanych danych osobowych: dane logowania do serwisu Sklepu, dane i geolokalizacja urządzenia, z którego dokonywane jest połączenie).
Usługodawca przetwarza również zanonimizowane dane związane z korzystaniem ze Sklepu (np. liczbę Usługobiorców) do generowania statystyk korzystania ze Sklepu. Dane te mają charakter zbiorczy i anonimowy, tj. nie zawierają cech identyfikujących osób korzystających z Grupy Usług Furgonetka.
Udostępnianie danych osobowych.
1. W związku z realizacją podstawowych swoich funkcji Sklepu, Usługodawca udostępnia każdorazowo dane osobowe jednemu z Partnerów świadczących usługi przewozowe, kurierskie lub pocztowe,
2. Dane osób zadłużonych w ramach procesu dochodzenia roszczeń mogą być przekazywane do zewnętrznych firm windykacyjnych, kancelarii prawnych, sądów powszechnych i instytucji arbitrażowych.
3. Ponadto informujemy, że w przypadkach opisanych w odrębnych przepisach prawa i zgodnie ze wskazanym w tych przepisach trybem dane osobowe mogą być przekazywane upoważnionym organom administracji państwowej.
4. Dane osobowe mogą być ujawniane również na potrzeby audytów, zapewnienia zgodności z przepisami i realizowania nadzoru właścicielskiego.
5. Administrator oświadcza, że w każdym przypadku udostępnienie lub przekazanie danych osobowych do przetwarzania odbywa się w oparciu o umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych lub w oparciu o obowiązek prawny.
Okresy przetwarzania danych osobowych
1. Dane osobowe użytkownika Sklepu mogą być przechowywane przez cały czas aktywności konta (trwania umowy) oraz przez okres 10 lat po jej wygaśnięciu w postaci archiwalnej (zgodnie z postanowieniami Kodeksu cywilnego w przedmiocie przedawnienia roszczeń).
2. Dane marketingowe – do czasu wycofania zgody na przetwarzanie danych w tym celu, przy czym dane dotyczące uprzedniej zgody oraz operacji marketingowych realizowanych wobec Użytkownika serwisu będą przechowane w postaci archiwalnej co najmniej przez 5 lat od momentu wycofania zgody.
3. Dane osobowe dotyczące faktów i zdarzeń podlegających obowiązkom podatkowym lub ujęcia w odpowiednich księgach rachunkowych – co najmniej przez 5 lat w postaci archiwalnej, zgodnie z postanowieniami m.in. ustaw: ordynacja podatkowa i ustawa o rachunkowości.
4. Dane osobowe niezbędne do dochodzenia roszczeń przez Administratora lub osoby trzecie, albo stanowiące dowód w postępowaniu przed sądem lub organem administracji państwowej – do czasu przydatności tych danych w toczącym się postępowaniu lub do czasu zakończenia innych prawnie dopuszczalnych czynności związanych z dochodzeniem roszczeń.
Prawa osoby, której dane są przetwarzane przez Administratora
1. Każdej osobie, której dane są przetwarzane przez PPHU PIMAT Jan Lubera przysługuje:
- prawo dostępu do swoich danych osobowych, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu, oraz prawo do przenoszenia danych w przypadkach określonych w przepisach RODO;
- prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (dotyczy w szczególności przetwarzania danych w celach marketingowych),
- prawo wniesienia w każdym momencie sprzeciwu na przetwarzanie danych osobowych - z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją osoby, której te dane dotyczą, a także prawo wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie danych w celach marketingu bezpośredniego,
- prawo wniesienia skargi do Organu Nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, jeśli osoba, której dane dotyczą uzna, że przetwarzanie danych przez Administratora narusza przepisy RODO.
Możliwość wyboru w zakresie zbieranych przez Administratora danych osobowych.
1. Podanie danych osobowych przy rejestracji w serwisie ma charakter dobrowolny, jednak niepodanie tych danych uniemożliwi zawarcie umowy na korzystanie z funkcjonalności Sklepu.
2. Podanie danych osobowych w celach marketingowych ma charakter dobrowolny, jednak niepodanie tych danych skutkuje brakiem możliwości otrzymywania spersonalizowanej oferty usług i bonusów oferowanych przez Administratora danych i jego Partnerów biznesowych.
Cookies i dane eksploatacyjne
Pliki Cookies (ciasteczka) są to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików tekstowych, wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie osoby odwiedzającej stronę Sklepu (np. na dysku twardym komputera, laptopa, czy też na karcie pamięci smartfona – w zależności z jakiego urządzenia korzysta odwiedzający). Usługodawca może przetwarzać dane zawarte w plikach Cookies podczas korzystania przez odwiedzających ze strony Sklepu w celach:
1. realizacja podstawowych funkcjonalności Sklepu, takich jak identyfikacja Użytkowników jako zalogowanych i utrzymywania sesji logowania, przechowanie dynamicznych danych, np. statystyk, podsumowań;
2. dostosowania zawartości stron Sklepu do indywidualnych preferencji Użytkowników (np. dotyczących języka strony);
3. zapamiętywanie lokalizacji IP, strefy czasowej;
4. prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze stron Sklepu.
Standardowo większość przeglądarek internetowych dostępnych na rynku domyślnie akceptuje zapisywanie plików Cookies. Każdy ma możliwość określenia warunków korzystania z plików Cookies za pomocą ustawień własnej przeglądarki internetowej. Oznacza to, że można np. częściowo ograniczyć (np. czasowo) lub całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików Cookies – w tym ostatnim wypadku jednak może to mieć wpływ na niektóre funkcjonalności Sklepu. Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies są istotne z punktu widzenia zgody na korzystanie z plików Cookies przez nasze strony – zgodnie z przepisami taka zgoda może być również wyrażona poprzez ustawienia przeglądarki internetowej. W braku wyrażenia takiej zgody należy odpowiednio zmienić ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies. Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej.
Administrator korzysta usług Google Analytics dostarczanych przez firmę Google Inc. (1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA). Gromadzone dane przetwarzane są w ramach powyższych usług w sposób zanonimizowany (są to tzw. dane eksploatacyjne, które uniemożliwiają identyfikację osoby) do generowania statystyk pomocnych w administrowaniu stron Sklepu.
Administrator może udostępniać dane zanonimizowane (tj. takie, które nie identyfikują konkretnych Użytkowników) zewnętrznym usługodawcom, zaufanym partnerom lub agencjom badawczym w celu lepszego rozpoznania atrakcyjności reklam i usług dla Użytkowników, poprawy ogólnej jakości i efektywności usług świadczonych przez Sklep.